Vnitřní předpis zaměstnavatele ke školení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, zácvik a přezkušováníArchiv
31.1.2024, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zaměstnavatel ............................(uvést jeho přesné označení, sídlo,…
Okruhy pro konkrétní školení na pracovištíchArchiv
30.1.2024, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Na úvod připomenut základní princip školení na konkrétních pracovištích ta pracoviště zaměstnavatele by měla být vyjmenovaná. Měla by to být ta, která mají svoje specifické požadavky proti pracovištím běžným např.. která mají některé požadované a nutné…
Příkladové okruhy pro vstupní školeníArchiv
30.1.2024, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Okruhy pro školení vedoucích zaměstnanců, včetně odkazů na předpisyArchiv
30.1.2024, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Okruhy pro školení vedoucích zaměstnanců, včetně odkazů na předpisy
Záznam o provedeném školení o požární ochraně vedoucích zaměstnancůArchiv
8.1.2024, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Tematický plán a časový rozvrh školení o požární ochraně vedoucích zaměstnancůArchiv
8.1.2024, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Možnosti využití virtuální reality ve vztahu k bezpečnosti práce
24.10.2021, Zdroj: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i.
Čtěte další pokračování ze seriálu článků na téma BOZP ve virtuální realitě.
Výsledky školení BOZPQ&A
12.10.2021, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Virtuální realita jako nástroj pro školení a trénink
3.10.2021, Zdroj: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i.
Druhé desetiletí 21. století se neodmyslitelně nese v duchu digitalizace a optimalizace pracovních procesů. Před několika lety se objevila naprosto zásadní inovace, která splňuje i ty nejpřísnější požadavky zaměstnavatelů – virtuální realita…
Fakta/mýty o využití virtuální a rozšířené reality v praxi
25.9.2021, Zdroj: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i.
V současnosti jsou termíny virtuální a rozšířená realita (dále jen VR a AR) v široké společnosti velmi známé. Během 4. průmyslové revoluce vznikly různé nástroje, které dokázaly zlepšit situaci ve firmách. V různých průmyslových odvětvích se začaly prosazovat…
Záznam o školení BOZP a PO, které proběhne onlineQ&A
28.2.2021, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Školení vedoucích zaměstnancůQ&A
2.6.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Záznam o školení BOZP a POQ&A
26.11.2019, BOZPprofi
, Zdroj:Kdo může školit z BOZP a PO?Q&A
9.7.2018, BOZPprofi
, Zdroj:Kdo může školit z BOZP a PO?Q&A
9.7.2018, BOZPprofi
, Zdroj:Ověřování znalostí a kontrola dodržování předpisů k zajištění BOZPArchiv
22.9.2015, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Dozor a sankce a témata do školení zaměstnance o BOZPArchiv
11.8.2015, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kontrolu nad tím, jak zaměstnavatel dodržuje požadavky na poskytování informací k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci zaměstnancům provádějí orgány inspekce práce podle zákona č. 251/2005 Sb., o inspekci práce. Za přestupek nebo správní delikt na…
Forma poskytované instruktáže o BOZP a dokumentaceArchiv
10.8.2015, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Žádné formální požadavky na poskytování instruktáže nejsou stanoveny a je věcí zaměstnavatele, jestli nějakou formou zvolí. Je dále věcí instruktora, aby zvolil takový způsob, kterým by zaměstnanci byli schopni informace přijmout a zahrnout jejich požadavky do…
Kdo a kdy poskytuje instruktáž o BOZPArchiv
7.8.2015, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Elektronická evidence školeníQ&A
26.4.2015, BOZPprofi
, Zdroj:Školitelé, jejich osobnost a kvalifikaceGarance
5.8.2013, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Základním předpokladem pro všechny druhy školení o právních a ostatních předpisech k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a o požární ochraně je jejich realizace pomocí lektorů – školitelů. Většina z nich bude pocházet z vnitřních zdrojů. Jmenovitě…
Vybavení přednáškové místnosti a pomůckyGarance
5.8.2013, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Uspořádání stolů a místnosti záleží na volbě metody výuky a velikosti skupiny. Pro interaktivní styl výuky upřednostňujeme skupiny do 15 osob, a pak je vhodné sestavení stolů do tvarů (a) „T“, nebo obrácené „U“. Takové uspořádání dovoluje oční kontakt mezi…
Co se očekává od lektora a účastníkůGarance
5.8.2013, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Plánování a realizace výukyGarance
5.8.2013, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Interaktivní přednáška a prezentace v učebněGarance
5.8.2013, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Úvod a zahájeníGarance
5.8.2013, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Úvod a zahájení mají zabírat maximálně 10 % celkového času. Platí to zejména pro kratší prezentace a vystoupení. Máme-li na prezentaci 30 minut, neměl by tedy být úvod delší než 3 minuty. Začínáme vždy pozdravem a uvítáním…
Cvičení, případové studie a skupinové hryGarance
5.8.2013, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Tento styl interaktivní výuky je velmi účinný, protože je založen na hře a vlastním zážitku. Má však svá omezení a podmínky, při jejichž absenci nelze efektivně realizovat. Několik základních pravidel na…
Filosofie výuky k bezpečnosti a kaskádový způsob šířeníGarance
5.8.2013, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Filosofie a přístup k výuce bezpečnosti práceGarance
5.8.2013, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Všechny zákony a prováděcí právní předpisy a také výuka v oblasti bezpečnosti práce mají jeden základní smysl a účel: ochránit život a zdraví lidí a také majetek společnosti. Život a zdraví zde stojí jednoznačně na prvním místě. Je nepředstavitelným hazardem,…
Hlavní metody výukyGarance
5.8.2013, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Příprava prezentace: obsah a strukturaGarance
5.8.2013, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zásady prezentování: prvky dramatizace, vizualizace, interakceGarance
5.8.2013, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zásady pro vlastní prezentaci lze shrnout do několika následujících tematických celků:
Komu se poskytuje instruktáž o BOZPArchiv
30.11.2002, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zásadně se informace o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci (instruktáž) poskytují zaměstnancům, jimž je právo na informace o rizicích práce a o opatřeních na ochranu před jejich působením garantováno zákoníkem práce (§ 106 odst. 1 zákoníku práce).…