dnes je 29.3.2024

Input:

Vybavení přednáškové místnosti a pomůcky

5.8.2013, , Zdroj: Verlag Dashöfer

5.3.3.1.1
Vybavení přednáškové místnosti a pomůcky

PhDr. Vladimír Janák, CSc.

Uspořádání stolů a místnosti

Uspořádání stolů a místnosti záleží na volbě metody výuky a velikosti skupiny. Pro interaktivní styl výuky upřednostňujeme skupiny do 15 osob, a pak je vhodné sestavení stolů do tvarů (a) "T“, nebo obrácené "U“. Takové uspořádání dovoluje oční kontakt mezi účastníky (sedí naproti sobě a bokem k lektorovi), lepší a bezprostřednější komunikaci, kladení otázek a vytváří lepší prostředí pro diskusi. Je-li skupina větší, je obvyklé uspořádání stolů jako (b) ve škole, v lavicích, kde sice všichni účastníci vidí dobře na lektora, či na projekční plátno (tabuli, flip-chart), ale jinak mezi sebou moc komunikovat nemohou, dívají se na záda pracovníků sedících před nimi. Vhodné, resp. efektivní je to snad jen pro jednosměrnou výuku při promítání filmů, hromadné ukázce – demonstraci, či přednášce. Diskuse je omezena na komunikaci:

lektor → účastník, resp. účastník → lektor.

Pro výcvik v interakci či hraní scének je možné i uspořádání (c) židlí do kruhu, bez stolů, pak ovšem nelze psát bez pevných podložek položených na klíně, nebo židle musí být

Nahrávám...
Nahrávám...