Dotaz:
Řádně provádíme školení zaměstnanců o BOZP a PO. Jsou někde stanoveny náležitosti, jak má záznam o provedeném školení vypadat? Chtěli jsme se zeptat, zda můžeme mít společný záznam o školení z BOZP i PO.
Odpověď:
Pokud se týče náležitostí záznamu o provedeném školení:
- požární ochrana: stanoví náležitosti v § 36 vyhláška č. 246/2001 Sb., o požární o prevenci. Záznam o provedeném školení má obsahovat název právnické osoby nebo podnikající fyzické osoby, datum, náplň školení, způsob ověření získaných znalostí, popřípadě doklad o tomto ověření, dobu trvání školení, seznam zaměstnanců s podpisy proškolených osob, jména a podpisy osob, které školení provedly, včetně prohlášení o oprávněnosti k provedení školení podle § 16a zákona č. 133/1985 Sb. Záznam o provedeném školení společně s tematickým plánem a časovým rozvrhem školení tvoří dokumentaci o školení požární ochrany.
- bezpečnost a ochrana zdraví při práci: zákoník práce v § 103 odst. 3 stanoví, že zaměstnavatel je povinen určit mimo jiné způsob ověřování znalostí zaměstnanců a vedení dokumentace o provedeném školení. Bližší náležitosti nestanoví ani zákoník práce, ani prováděcí předpisy k němu vydané. Obsah záznamu o školení BOZP si tedy určí každý zaměstnavatel sám.
Pokud v záznamu o provedeném školení budou všechny náležitosti požadované shora uvedenou vyhláškou pro PO a náležitosti, které pro oblast BOZP stanoví zaměstnavatel, teoreticky by nemělo nic bránit tomu, aby byl vyhotoven jeden společný záznam o školení PO a BOZP.
Reálné to bude spíše v menších firmách, kde oblast BOZP a PO u zaměstnavatele vede jedna osoba. Ve velkých firmách, kde vedou dokumentaci PO a dokumentaci BOZP různé útvary či referáty, to však praktické nebude.